Visningsandelar i rapporter

Den 7 november presenterades förändringar för AdWords kolumnen för visningsandelar. Den gamla kolumnen planeras att fasas ut den 4 februari och sedan kommer endast de nya kolumnerna att synas.

Viktigt att tänka på är att om man har sparade rapporter med gamla är kolumnerna måste dessa uppdateras för att använda de nya kolumnerna. Om man inte tar bort / ersätta dessa kolumner innan den 4 februari, kommer inte de sparade rapporter att kunna köras.

De nya kolumnerna för visningsandelar är nätverksbaserade och innehåller ett antal förbättringar inklusive:

• Distinkta sök-och display kolumner. Nya kolumner separerar sök-och display visningsandel.
• ”Timme på dagen” segmentering. ”Timme på dagen” segmentering så att man kan utvärdera hur annonsers täckning varierar per timme.
• Filter, diagram och regler. Med de nya visningsandelar kolumnerna kan du använda filter, se diagram och tillämpa automatiserade regler med statistik från visningsandelar.
• Enhet segmentering. Man kan även segmentera visningsandelar kolumnen för enhet så att man kan se täckning för desktop, mobil och surfplattor separat.

För mer information om de nya visningskolumnerna, besök AdWords hjälpcenter.