PPC

PPC står för Pay Per Click, en av flera betalningsmodeller som används vid onlinemarknadsföring. PPC är den betallösning som oftast används när man väljer att annonsera på nätet.

Vad är Pay Per Click (PPC)?

När någon söker efter en produkt i en sökmotor så visas annonser som har relevans till den sökningen antingen ovanför eller under sökresultaten. Du köper de ord och fraser som du vill att din annons ska visas på. Med en ”Pay Per Click”-lösning betalar du endast för de klick som leder en besökare vidare till din hemsida från din annons. Själva annonsvisningen är kostnadsfri.

Andra betalningsmodeller som kan användas är t.ex. CPM (cost per mille, eller kostnad per tusen visningar), CPA (cost per aquisition) och CPV (cost per view).

PPC kan vara en mycket konstadseffektiv betalningsmodell för att annonsera på nätet, om den används vid rätt tillfälle.

Har du funderingar om vilken betalningsmodell som är mest lönsam för din annonsering? Vi är en erfaren Adwords byrå, så tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig.

Certifierad PPC-tekniker

Hos Getupdated får du en kontaktperson som har erfarenhet och kunskap om ”Pay Per Click” och Google AdWords, som hjälper dig från start, och under hela resan, när du ska annonsera online. Alla våra tekniker är certifierade som Google Advertising Professionals.

Vi svarar gärna på dina frågor gällande annonsering, PPC och AdWords. Använd kontaktfältet nedanför eller ring oss på 08-410 96 100.