Uppdatering av Visningsandelar

Visningsandelar är det antalet visningar en kampanj eller annonsgrupp har fått delat på ett estimerat värde av Google på antalet visningar som ni hade möjlighet att synas för. Orsaken för förlorade visningar kan vara att er dagbudget har nått sitt tak eller att annonsen har för låg ranking. Med hjälp av den här informationen har vi möjlighet att räkna ut vad som krävs i dagbudget för att synas hela tiden medan vi bibehåller positionen, samt hur mycket visningar vi förlorar på de sökord som har låg rank.

Google har nu genomfört en uppdateringen av visningsandelar vilket har medfört att all statistik före 1 oktober 2012 nu inte kan ses. Vad som är nytt:

  • Nya kolumner för sök och displaytrafik.
  • Timme på dagen segmentering – så att man lättare kan se när annonserna slutas visas.
  • Filter, grafer och regler – Filtrera ut trafiken, grafer över en period och skapa regler, allt baserat på statistik för visningsandelar.
  • Exakthet – Ny formel för att räkna mer exakt ut antalet missade visningar.

De gamla kolumnerna för visningsandelar kommer att fasas ut under februari 2013.

Läs mer om sökordsannonsering