Sveriges bästa marknadschefer 2013

För åttonde året utsågs i tisdags kväll Sveriges bästa marknadschefer och vi var på plats! Utnämningen skedde i samband med Resumés gala på Berns där det bjöds på trerättersmiddag och mycket skratt. Claes de Fair välkomnade gästerna och satte ribban för en undebar kväll.

Titeln årets marknadschef 2013 gick till Fredrik Kullberg på Apoteket Hjärtat. Grattis Fredrik och grattis till er alla som har äran att jobba med sveriges bästa marknadschef 2013. Ni verkar vara ett härligt team med lagkänsla och bra inställning!

Nytt för i år är att Resumé i samarbete med Online Group och Eniro även följer upp årets gala med en analysdag 19 november på Fotografiska med temat onlinemarknadsföring. Ämnen som kommer diskuteras är bl.a. vad som fungerar bäst inom marknadsföring 2013, hur man lyckas med sin onlinestrategi, vad man ska göra (och inte göra) samt att de kommer ta upp intressanta case från några av galans vinnare. Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat och totalvinnare i Sveriges Bästa Marknadschefer 2013 kommer prata om ”Så lyckades vi bli Sveriges bästa marknadschef 2013. Så är vår onlinestrategi”

Vinnarna i de olika kategorierna blev:
Banker: Viveka Hirdman-Ryrberg, SEB
Bygg: Erik Ö̈hlin, XL-BYGG
Optiker: Björn Gent, LensWay
Sport: Lars-Johan Strand, Stadium
On-line-spel: Magnus Alebo, Betsson
Kläder: Knut-Vidar Nilsen, Dressmann
Försäkringar: Lena Strand, Folksam
Telekom: Thomas Sparrmo, Telia Sonera
Bilar: Fredrik Ellsäter, BMW
Bensin: Erica Samuelsson, St1
Resor: Marie Lindqvist, Apollo resor
Snabbmat: Eva Ekeberg, Subway
Drycker: Leif Börjesson, Spendrups
Livsmedel: Caroline Forsshéll, Lidl
Hemelektronik: Jonas Järrenfors, Net on net