Spelar du poker med dina marknadspengar?

Det gör de flesta, bildligt talat. Man satsar lite pengar på något, tittar på utfallet och byter några kort, sen försöker man igen. Ibland vinner man, ibland förlorar man, förhoppningsvis lär man sig lite varje gång. Fungerar det? Ja visst, det gör det. Är det effektivt? Ja, om man har tur med korten, annars inte. De flesta går in i digital marknadsföring med ungefär samma kunskap som de har om poker. Man vet hur spelet fungerar på ett ungefär men man är långt ifrån att räkna kort, bedöma sannolikhet och ha en strategi för hur man ska spela. En del är inte ens säkra på om de spelar mörkpoker eller Texas Holdem. För en del fungerar det från start, man har tur och får marknadsföringens motsvarighet till ”poket aces” från start, andra blir brända efter att ha spelat några händer och drar sig ur.

Få funderar på att ta hjälp innan de börjar, ungefär lika få som faktiskt besvärar sig med att läsa en bok om pokerstrategi eller tar en kurs av ett proffs innan de spelar. Det är lite synd att inte fler tar det på större allvar. Precis som i poker är vinsterna höga, du spelar helt plötsligt på en global arena, som att logga in på ett internationellt nätcasino. Gör du rätt och har rätt kort på hand trillar det plötsligt in pengar från delar av världen du inte ens tänkt på.

Det fungerar, ibland där du minst förväntar dig det. Vad är det som säger att reservdelarna till ventilationsanläggningarna du säljer inte går att sälja till Umeå eller för den delen Nijmegen? (Det ligger tydligen i Nederländerna) Allt som behövs är rätt kort och rätt strategi. Det är det vi gör på Medieplaneringen. Vi hjälper dig att hitta en strategi för ditt spel. Vi är den digitala marknadsföringens pokerproffs. Vill du veta mer? Hör av dig, det kostar dig inget att fråga.

[contact-form-7 404 "Not Found"]