Nyckelord

En viktig aspekt att ta hänsyn till i arbetet med sökmotoroptimering är valet av vilka ord och fraser man ska arbeta med för att synas i sökmotorerna. Att välja rätt ord och fraser är något som bör göras tidigt i optimeringsprocessen så att dessa kan arbetas in på relevanta målsidor i god tid innan själva optimeringsarbetet börjar.

Nyckelord – Konsten att välja rätt

Att välja rätt nyckelord är ofta en balansgång mellan volym och relevans, att hitta rätt kräver både erfarenhet och förmåga att sätta sig in i kundernas sökvanor och tankesätt. Ord som är mycket relevanta har ibland mycket låg volym då de bara är kända inom branschen eller till och med företaget. Här krävs en förmåga att sätta sig in i vilka nyckelord de potentiella kunderna använder när de upplever ett problem där er produkt eller tjänst är lösningen.

Som kund hos oss får du både hjälp och stöd i processen att välja rätt nyckelord. Vi hjälper er att utifrån era behov och era kunders sökvanor ta fram relevanta nyckelord att arbeta med. Ord som så väl ökar hemsidans synlighet som driver relevant trafik till er.

Det dagliga arbetet med nyckelord

När man identifierat sina nyckelord är det enklare att utarbeta en strategi för hur man ska arbeta med dem. Det blir lättare för alla inblandade att arbeta in dessa ord i sidans texter, kod, rubriker, sidtitlar, meta-data, innehåll, internlänkning och extern inlänkning vilket hjälper sidan att hävda sig i sökmotorerna.


Getupdated älskar sökmotoroptimering och vill att hela webben ska vara innehållsrik, levande, full med kvalitet men framför allt sökmotorvänlig. Passa gärna på att även läsa hur vi själva jobbar med sökmotoroptimering.