När man pratar om målmätning på din hemsida så använder man ofta begreppet konvertering. Det här är ett bra sätt att mäta din hemsida förmåga att generera resultat.

En konvertering är en specifik handling som du vill att besökaren ska göra. Det kan vara allt från att köpa en produkt, svara på en fråga eller ladda ner en fil. Det viktiga är att besökaren utför en handling av något slag. Konverteringarna mäter man procentuellt i en konverteringsgrad med hjälp av Google Analytics. Konverteringsgraden har en stor betydelse om man vill annonsera på internet för den talar om hur stor andel av besökarna som faktiskt gör det du vill att de ska göra.

För att du ska få ut så mycket som möjligt av din hemsida måste du sätta upp tydliga, specifika och mätbara mål. Genom att sätta upp den här typen av mål kan du sedan enkelt gå tillbaka för att se om du har lyckats eller misslyckats med dina affärsmål för din hemsida.

Att analysera och mäta besökarnas beteende på en hemsida är en stor och viktig del av arbetet med internetmarknadsföring. Vi på Getupdated har lång erfarenhet och en bred kompetens när det handlar om webbanalys.

Vill du veta mer om målmätning för din hemsida?

Kontakta oss på Getupdated om du är intresserad av att veta mer om sökmotoroptimering och Google AdWords. Ring oss på 08-410 96 100, eller använd formuläret nedan så tar vi kontakt med dig.