Nå din målgrupp på bästa sätt

I fredags höll vi ett frukostseminarie här på kontoret där vi diskuterade digitala medier och statistik som företag bör följa upp kontinuerligt. Vi pratade även mycket sociala medier och vikten av att våga anpassa både sin kommunikation och sin strategi för varje socialt medie.

För 18 månader sen var inte ens Mark Zuckerberg nöjd med sitt företags mobila strategi. Idag står den mobila annonseringen för 40% av Facebooks annonsintäkter.

Mobilanpassa
Inte bara sociala medier utan alla digitala medier växer konstant på mobilfronten. Har du inte redan gjort det som bör du anpassa dina landningssidor och underlätta för dina kunder att hitta det de söker efter.

Mobilannonsera
Våga lita på statistiken och anpassa all din annonsering till användarna. Din målgrupp använder mobilen och behöver kunna hitta dig genom den. Gör dig synlig för de som vill se dig!

Målgruppsanpassa
Prata med din målgrupp på det sätt de förväntar sig att du gör. Våga kommunicera olika budskap i olika medier och våga vara dig själv även då du representerar ett företag. Hur läskigt det än är.

Mät mät mät
Slutligen mät mät mät för guds skull allt du kommer åt. Som min kollega Björn sammanfattade fredagens seminarie ”Att inte mäta effekten av din onlinemarknadsföring är som att köpa print och aldrig följa upp om annonsen någonsin publicerades.”

Fråga oss om mobilanpassa din hemsida och sociala medier