Google lägger större vikt vid landningssidorna för AdWords (sponsrade länkar)

När man annonserar i Google AdWords syns man bland de sponsrade länkarna i sökresultatet på Google. Det är sökresultaten som dyker upp i annan färg ovanför de organiska sökresultaten (de ”vanliga” sökresultaten). Man kan även hitta sponsrade länkar i den högra kolumnen på Google.

Google förbättrar konstant sina produkter och i ett försök att förbättra kvalitén och relevansen i AdWords-annonserna så lägger Google nu mer vikt vid utseendet på landningssidorna. Dessa förändringar har successivt aktiverats globalt efter att det först testats i ett fåtal länder med väldigt bra resultat. Google säger att man kan se förändringar på kvalitetsresultaten för sökorden och annonsernas positioner men när det varit igång ett tag och stabiliserats så kommer de flesta annonsörerna inte att märka någon skillnad.

Nu är det hög tid att se över alla landningssidor för alla kampanjer och se till att de är så relevanta som möjligt för att förbättra annonskvaliteten!

Behöver du hjälp att se över din AdWords kampanj?

Vi på Getupdated har bred erfarenhet inom sökordsannonsering och hjälper dig mer än gärna!