Nyheter - Getupdated

50 länder & 150 000 respondenter Google släppte nyligen en konsumentbarometer där man samlat ihop färsk data kring beteende på nätet från 50 länder och med över 150 000 respondenter. Barometern är snyggt utformad och interaktiv. Här kan man skapa egna diagram med intressant information och spara ner eller bädda in i egna presentationer på sin hemsida. Konsumentbarometern är skapad som ett verktyg för att lära sig att förstå...

Läs mer

Om du är publicist eller äger en webshop har du säkert stött på rabattkoder i samband med en säsong eller högtid i någon form. Det är en effektiv och beprövad strategi. De allra flesta webbshoppar har produkter som är anpassade för specifika högtider eller händelser, men varför fungerar det bra? Ibland är rabatter exklusiva för ett nätverk, ibland öppna för alla. Vad vi dock kan garantera är att allt fler konsumenter väljer att leta...

Läs mer

Den 17:e oktober rullades en ny uppdatering av Googles algoritm Google Penguin ut. Det är den första uppdateringen av pingvinen på över ett år, och nu är det stora frågan hur det kommer att påverka sökresultat världen över. Google själva har varit förtegna om uppdateringen, utöver det faktum att den faktiskt har rullats ut, men det innebär ju inte att man inte kan spekulera. Det många är överens om är att något har ändrats, men frågan...

Läs mer

Antalet mobila användare ökar varje månad och anses snart vara den största gruppen av användare. Med Responsive design menas att man har en webbplats som lätt kan ses av en Android-enhet/IPhone och Surfplatta tillsammans med traditionella stationära datorer. Webbplatsens användare är kunder och om de inte enkelt kan använda din hemsida så kommer de att ta sin verksamhet någon annanstans. Den lyhörda designen gör att din webbplats...

Läs mer

En nya funktion har dykt upp i Analytics där du enkelt kan dela in AdWords-trafiken i två kanaler: varumärkessökningar och generiska sökningar. Eftersom det är stor skillnad resultatmässigt på om besökare använt varumärket i sin sökförfrågan eller mer generiska ord, är detta en välkommen nyhet. Det kommer göra det lättare att se hur varumärkessökningar presterar i jämförelse med övriga kanaler, och en mer rättvis bild av...

Läs mer

Google har precis gått ut med att i september kommer annonsörer inte kunna exkludera ”nära varianter” av sina sökord i sina kampanjer. Just nu kan man stänga av funktionen som gör att annonser visas även för felstavningar, plural etc. Det finns ingen människa som stavar perfekt eller som aldrig skriver fel på sitt tangentbord. Ju längre sökfrasen är desto större är sannolikheten för ett stavfel. Men även om man skrivit fel så vill man...

Läs mer

  I dagarna postade Google på sin officiella blogg att man nu gör en ändring i sin algoritm för att uppmuntra hemsidor att bli säkrare, du kan läsa själv här. Vad innebär då detta? Jo, alla som idag använder Google Sök, Gmail och Google drive gör det via en säker anslutning till Google. Man har på Google länge använt sig av starka HTTPS-krypteringar på sina sidor, och man vill vara industri-ledande inom just säkerhet på nätet....

Läs mer

Google flights har funnits för Amerikanska medborgare sedan 2011, och nu i dagarna så släpptes tjänsten även för oss nordbor. Google flights är likt tjänster som redan existerar på nätet idag, som t ex flygstolar.se, där man enkelt kan söka efter flygbiljetter hos flera flygbolag på samma gång. En stor skillnad mellan Google flights och sidor som flygstolar.se är att Google enbart söker på flygbolag, inte på resor genom resebyråer,...

Läs mer

Google har i år tagit nästa steg på vägen mot att bli den mest använda tjänsten på nätet, genom att släppa en uppdatering av deras Google+ för företag, som numera heter Google my business. Uppdateringen har rullats ut över hela världen och har man inte blivit uppdaterad så ska man bli det inom en snar framtid. Nämnvärt är att det är en grupp utvalda Google-användare som varit med och tagit fram denna uppdatering genom att svara på...

Läs mer

Det digitala marknadsföringslandskapet förändras hela tiden, varje år kommer det nya verktyg, ny teknik och nya plattformar som tvingar oss att utveckla nya strategier. Fram till för något år sedan var marknadsföring relativt enkelt. Man kunde köpa nationellt genomslag för ett varumärke bara genom att annonsera i en handfull olika medier. Visst var det dyrt, men fullt möjligt. I dag kan man inte tänka så, konsumenternas uppmärksamhet...

Läs mer

  • 1
  • 1
  • 1