Nyheter - Getupdated

Google flights har funnits för Amerikanska medborgare sedan 2011, och nu i dagarna så släpptes tjänsten även för oss nordbor. Google flights är likt tjänster som redan existerar på nätet idag, som t ex flygstolar.se, där man enkelt kan söka efter flygbiljetter hos flera flygbolag på samma gång. En stor skillnad mellan Google flights och sidor som flygstolar.se är att Google enbart söker på flygbolag, inte på resor genom resebyråer,...

Läs mer

Google har i år tagit nästa steg på vägen mot att bli den mest använda tjänsten på nätet, genom att släppa en uppdatering av deras Google+ för företag, som numera heter Google my business. Uppdateringen har rullats ut över hela världen och har man inte blivit uppdaterad så ska man bli det inom en snar framtid. Nämnvärt är att det är en grupp utvalda Google-användare som varit med och tagit fram denna uppdatering genom att svara på...

Läs mer

Det digitala marknadsföringslandskapet förändras hela tiden, varje år kommer det nya verktyg, ny teknik och nya plattformar som tvingar oss att utveckla nya strategier. Fram till för något år sedan var marknadsföring relativt enkelt. Man kunde köpa nationellt genomslag för ett varumärke bara genom att annonsera i en handfull olika medier. Visst var det dyrt, men fullt möjligt. I dag kan man inte tänka så, konsumenternas uppmärksamhet...

Läs mer

En av de stora utmaningarna med att börja sälja sina produkter och tjänster globalt är det kulturella skillnaderna som kan komma att påverka din försäljning om det inte möts på rätt sätt. Högtider och trender är något man bör vara uppdaterad om vid försäljning i andra länder och som man faktiskt kan dra fördel av. Därför har PayPal lanserat PassPort som ska underlätta handel internationellt för e-handlare som säljer sina produkter...

Läs mer

Pinterest är ett socialt media där användarna lägger upp bilder och ”nålar” bilder för att inspirera både sig själva och andra. Fördelen med dessa pins är att dom leder dig tillbaka till ursprungskällan, du behöver inte komma ihåg var du hittade bilden. Ur ett företags och marknadsföringsperspektiv så är detta fantastiskt. Pinterest växer så det knakar och sägs ha närmare 50 miljoner användare i världen, varav ca. 280.000 (nov-2013) i...

Läs mer

Onsdag 4 Juni släppte http://www.marketingland.com/ information om förändring som skett inom design av profilerna på LinkedIn. Dock gäller denna funktion endast premiummedlemmar än så länge men kommer framöver att bli tillgängligt för alla användare. Uppdateringen är inspirerad av liknade förändring som redan finns tillgängligt hos de andra sociala medierna exempelvis Twitter och Facebook. Designen utvecklas med en större...

Läs mer

I och med massmarknadsföringen som dagligen tvingas på oss konsumenter har man börjat ställa högre krav på kvaliteten för att tillåta budskapet nå fram. Det måste finnas mer värde än att bara synas. Därför har content marketing blivit en mycket omtalat begrepp. Innehållsmarknadsföring handlar i stora drag om att skapa verklighetsbaserat material anpassat för den utvalda målgruppen. Syftet med content marketing är att skapa mervärde...

Läs mer

För snart en vecka sedan meddelade Matt Cutts, chef för Googles webbspam-team, via sitt Twitter-konto att Google stod i färd att rulla ut en ny uppdatering av sin Panda-algoritm, Panda 4.0. I de lägena är det antagligen rätt kul att vara Matt Cutts. Att likt en riksbankschef som lite vagt antyder att ”nu kommer det kanske ske någon förändring” kunna följa de spekulationer som följer. För visst är det lite så inom...

Läs mer

Många bloggare arbetar idag med affiliate-marknadsföring för att tjäna lite extra pengar på sitt stora intresse. Långt ifrån alla tjänar dock några pengar att prata om, och ofta får vi höra att affiliate-marknadsföring ”ger för lite för att det ska vara intressant att erbjuda en plats på min blogg”. Detta är dock långt ifrån hela sanningen. Det stämmer att display-annonsering inte alltid fungerar optimalt för bloggare som inte har...

Läs mer

Under de senaste månaderna har diskussionen om Facebook och huruvida man når sin målgrupp eller inte florerat i olika bloggar och diskussionsforum på nätet. Sanningen är att bra marknadsföring sällan är gratis och i vissa lägen måste man betala för att nå ut, inget konstigt med det. När vi arbetar med våra medieplaneringskunder och diskuterar vilka kanaler vi skall använda för att nå ut, så är sociala medier efter optimering absolut...

Läs mer

  • 1
  • 1
  • 1